13 Ağustos 2012 Pazartesi

Tevrat Zebur ve incillerde Hazreti Muhammed aleyhisselam




(İslam ALiMLERiNE GöRE)



TEVRAT ZEBUR VE iNCiLLERDE

HAZRETi MUHAMMEDi MüJDELEYEN

CüMLE öRNEKLERi











·       Allah Bir Peygamber Çıkaracak :



“Rab bana dedi : ‘… Onlar için kardeşleri arasından senin gibi bir peygamber çıkaracağım[1] ve sözlerimi onun ağzına koyacağım ve ona emredeceğim her şeyi onlara söyleyecek.”[2]



·       Sizden Alınacak ve Meyvesini Yetiştirecek Bir Millete Verilecektir :



“Bir başka meseli dinleyin : Ev sahibi bir adam vardı. Bağ dikip etrafına çit çevirdi … ve onu bağcılara kiralayıp … meyve vakti yaklaşınca, meyvelerini almak için hizmetçilerini bağcılara gönderdi. Bağcılar, onun hizmetçilerinin kimini dövdüler, kimini öldürdüler, kimini taşladılar … başka hizmetçiler gönderdi. Bağcılar onlara da yine öyle yaptılar … İmdi bağın sahibi … bu bağcılara ne yapacaktır? Onlar İsa’ya dediler : ‘Bu kötü adamları, kötü surette helak edip, meyvesini mevsiminde kendisine verecek olan bağcılara kiralayacaktır.’ İsa onlara dedi : ‘ … yapıcıların reddettiği taş köşenin taşı oldu … size derim : Allah’ın melekutu sizden alınacak ve onun meyvelerini yetiştirecek bir millete verilecektir …”[3] 



·       Başka Bir Tesellici :



“Eğer beni seviyorsanız, emirlerimi tutarsınız. Ben de … yalvaracağım, O size başka bir Tesellici Hakikat Ruhu’nu verecektir.[4] Ta ki, daima sizinle beraber olacaktır.”[5]



·       Bu Dünyanın Reisi Geliyor :



“O size her şeyi öğretecek ve size söylediğim her şeyi hatırınıza getirecektir … Artık sizinle çok şeyler konuşmayacağım. Çünkü bu dünyanın reisi geliyor ve ben de onun hiçbir şeyi yoktur.”[6]



·       Beklenen Zat Kendiliğinden Konuşmayacak :



“Size hakikati söylüyorum. Benim gitmem sizin için hayırlıdır. Çünkü gitmezsem Tesellici size gelmez … O geldiği zaman günah için salah için ve hüküm için dünyayı ilzam edecektir … O Hakikat Ruhu gelince, size her hakikate yol gösterecek. Zira kendiliğinden söylemeyecektir., fakat her ne işitirse söyleyecek[7] ve gelecek şeyleri size bildirecektir.”[8]



·       Hazreti İsa Kıblenin Değişeceğini Bildiriyor :



“Kadın O’na dedi : ‘Efendi! Görüyorum ki, sen peygambersin. Atalarımız bu dağda tapındılar. Siz, tapınmak gerek olan yer Yeruşalim (Kudüs)’ dedir dersiniz.’ İsa ona dedi : ‘Kadın! Bana inan, saat geliyor ki, o vakit … ne bu dağda, ne de Yeruşalim’de tapınacaksınız.”[9]



·       Ve … Pavlus : Yetkin Olan Geldiğinde :



“Bilgimiz de peygamberliğimiz de sınırlıdır. Ne var ki, yetkin olan geldiğinde, sınırlı olan ortadan kalkacaktır.”[10]




Yusuf Ulucan






[1] Tevrat’ın bu cümlesi, Hazreti Musa’ya ve O’nun şahsında, Hazreti İbrahim’in ikinci oğlu Hazreti İshak’ın soyundan gelen Yahudilere hitap etmektedir. “onların kardeşleri” ile kastedilen de “Hazreti İshak’ın büyük kardeşi olan Hazreti İsmail aleyhisselamın soyundan gelenler” olmalıdır. Günümüz Hıristiyanları ise “Yahudilerin, Yakup’un soyundan geldiği , İsmail’in ise Yakup’un amcası olduğu, cümlede “amcasının çocukları arasından” denilmediği için İsmail’in kastedilemeyeceği … “kardeş” kavramıyla neden yalnızca İsmail’in akla geldiği … gibi tuhaf ve tutarsız savunmalarla gerçeği gizlemeye devam etmektedirler. (http://www.islamacevap.net)
[2] Tesniye / Yasanın Tekrarı : 18 / 18
[3] Matta : 21 / 33 – 44, kısaltılarak alınmıştır.
[4] Müslüman dinler tarihi uzmanları Tesellici (Latince’de Perikletos, Arapça’da Faraklit) kavramının tam karşılığının “Ahmed” olduğunu, “Yardımcı” ve “Destekleyici” anlamına da geldiğini, bunun da Hazreti Muhammed’in (a.s.m) isim ve özelliklerinden biri olduğunu, “daima sizinle beraber olacak” ibaresi ile de Hazreti Muhammed’in (a.s.m.) nübüvvetinin süresinin kastedildiğini belirtirler. (Bakınız : Hüseyin el – Cisr, Risale – i Hamidiye) Yeni Ahit mensupları, Tesellici / Perikletos kavramının “beklenen ve gelecek olan bir kişiye”  değil, Kutsal Ruh’a işaret olduğunu iddia etmektedirler. (Kutsal Kitap – Yeni Çeviri, sayfa : 1622, sözlük bölümü)  Ancak, Hıristiyanlık tarihinde, özellikle Hazreti İsa’dan sonra kendisini Faraklit  ilan eden çok sayıda kişi türemiştir. Örneğin M. S. 177 yılında Methoş isimli bir Hıristiyan “Ben, İsa’nın geleceğini haber verdiği Faraklit’im” diyerek Küçük Asya’da (Anadolu) peygamberliğini ilan etmiş ve çok sayıda insanı da peşinden sürüklemiştir. (Hüseyin el – Cisr, a.g.e.) Bu tür olaylar da Hazreti İsa’nın, Allah’tan talep ettiği Tesellici’nin “ruh” olmadığını ortaya koymaktadır.
[5] Yuhanna : 14 / 15 – 16
[6] Yuhanna : 14 / 26, 30
[7] Hazreti İsa’nın, kendisinden sonra gelecek Tesellicinin özelliklerini anlatırken kullandığı “kendiliğinden söylemeyecek, her ne işitirse söyleyecek” ifadeleri, Kur’an-ı Kerim’de, Hazreti Muhammed (a.s.m.) ile ilgili “Arkadaşınız tutkularıyla konuşmamaktadır. (O’nun anlattıkları) vahiyden başkası değildir” mealindeki ayet-i kerimeleri çağrıştırmaktadır. (Necm Suresi (53) : 3)
[8] Yuhanna : 16 / 7 – 14, kısaltılarak alınmıştır
[9] Yuhanna : 4 / 19 – 21 (Osmanlıca nüshalarda “tapınmak”  yerine “secde kılmak” deyimi geçmektedir.)
[10] Pavlus’un Korintlilere 1. Mektubu : 13 / 9 – 10, Yeni Çeviri’den alınmıştır. (Osmanlıca nüshalarda “peygamberliğimiz” kelimesi geçmemektedir.

10 Ağustos 2012 Cuma

Prophet Mohammad in the Bible SAMPLE SENTENCES THAT GIVE NEWS ABOUT PROPHET MOHAMMED


SAMPLE SENTENCES THAT GIVE NEWS

ABOUT PROPHET MOHAMMED

(According to Islamic Scholars)












·       Allah Will raise a prophet

I will raise up for them a prophet like you from among their own people[1]; I will put my words in the mouth of the prophet, who shall speak to them everything that I command. [2]

·       The kingdom of God will be taken away from you and given to other people

“Listen to another parable. There was a landowner who planted a vineyard, put a fence around it … Then he leased it to tenants … When the harvest time had come, he sent his slaves to the tenants to collect his produce. But the tenants seized his slaves and beat one, killed another, and stoned another. Again he sent other slaves … and they treated them in the same way. … What will he do to those tenants?’ They said to him, ‘He will put those wretches to a miserable death, and lease the vineyard to other tenants who will give him the produce at the harvest time.’ Jesus said to them … “The stone that the builders rejected has become the cornerstone … Therefore I tell you, the kingdom of God will be taken away from you and given to a people that produces the fruits of the kingdom …”[3] 

·       Another Advocate

“If you love me, you will keep my commandments. And I will ask the Father, and he will give you another Advocate[4], to be with you forever. [5]

·       The Ruler of This World is Coming

“But the Advocate … will teach you everything, and remind you of all that I have said to you … I will no longer talk much with you, for the ruler of this world is coming. He has no power over me.”[6]



·       The advocate will not speak on his own

“Nevertheless, I tell you the truth: it is to your advantage that I go away, for if I do not go away, the Advocate will not come to you … And when he comes, he will prove the world wrong about sin and righteousness and judgement … When the Spirit of truth comes, he will guide you into all the truth; for he will not speak on his own, but will speak whatever he hears [7], and he will declare to you the things that are to come.”[8]

·       Jesus declares that Kiblah  will change

“The woman said to him, ‘Sir, I see that you are a prophet. Our ancestors worshipped on this mountain, but you say that the place where people must worship is in Jerusalem.’ Jesus said to her, ‘Woman, believe me, the hour is coming when you will worship the Father neither on this mountain nor in Jerusalem.”[9]

·       When the complete comes.

“For we know only in part, and we prophesy only in part; but when the complete comes, the partial will come to an end.”[10]



Yusuf Ulucan

Translation: H. Neslihan Demiriz





[1] This sentence of Torah is addressed to Moses and with his name to the Jews coming from the descendant of Isaac, the second son of Abraham. With the expression “among their people” the descendant of Ishmael, the elder brother of Isaac must be meant.  Today’s Christians continue to dissemble with bizarre and inconsistent thesis like since Jews are descendants of Jacob, Ishmael is the uncle of Jacob and the sentence does not say “among the cousins”, this sentence cannot refer to Ishmael; why only Ishmael is reminded with this expression etc.  (http://www.kutsalkitap.org, http://www.islamacevap.net)
[2] Deuteronomy: 18/18
[3] Matthew: 21 / 33 – 44 (abridged).
[4] Muslim history of religions authorities state that the term “Advocate” (Perikletos in Latin and Faraklit in Arabic) exactly means “Ahmed”, which is one of the names and properties of Mohammed (PBUH) but also has “Helper” and “Supporter” meanings; and “to be with you forever” expression indicates the prophet hood of Mohammed (PBUH). (Look: Husayn Jisri, Risale – i Hamidiye)
          New Testament members claim that the term “Advocate/Perikletos” refers to Holy Spirit not to “someone who is expected or who will come” (The Bible, New Translation, page: 1622, glossary part). However, during the history of Christianity, especially after Jesus Christ, a lot people announced himself as Faraklit. For instance, in 177 A.D. a Christian announced his prophet hood in Anatolia and a lot of people followed him (Husayn Jisri). Such incidents prove that the Advocate Jesus wanted cannot be Holy Spirit.
[5] John: 14/15 – 16
[6] John: 14/26, 30
[7] When Jesus gives information about the characteristics of the Advocate he uses “he will not speak on his own” expression connotates the ayah “Nor does he [Muhammad] speak from [his own] inclination. It is not but a revelation revealed” in Qur’an (Look: Najm (53): 3 – 4).
[8] John: 16 / 7 – 14 (abridged)
[9] John: 4 / 19 – 21
[10] 1 Corinthians: 13 / 9 – 10 (quoted from the New Translation)

8 Ağustos 2012 Çarşamba

Interesting similes in the Bible


INTERESTING SIMILES
IN THE BIBLE
(OLD AND NEW TESTAMENT)





·       The ox that does not know its owner

“The ox knows its owner, and the donkey its master’s crib; but Israel does not know, my people do not understand.”[1] 

·       Angry wild ass

“... a wild ass at home in the wilderness, in her heat sniffing the wind! Who can restrain her lust? None who seek her need weary themselves; in her month they will find her.”[2]

·       Lusty stallion

“They were well-fed lusty stallions, each neighing for his neighbour’s wife.”[3]

·       Like bears

“We all growl like bears; like doves we moan mournfully. We wait for justice, but there is none; for salvation, but it is far from us.”[4]

·       Like jackals

“For this I will lament and wail; I will go barefoot and naked; I will make lamentation like the jackals, and mourning like the ostriches”[5]

·       Like a stubborn heifer

“Like a stubborn heifer, Israel is stubborn; can the Lord now feed them like a lamb in a broad pasture?”[6]

·       Like a heated oven

“They are all adulterers; they are like a heated oven, whose baker does not need to stir the fire, from the kneading of the dough until it is leavened.”[7]

·       Like a woman in labour

“Now why do you cry aloud? Is there no king in you? Has your counsellor perished, that pangs have seized you like a woman in labour?”[8]

·       Den of robbers

“Has this house, which is called by my name, become a den of robbers in your sight?”[9]

·       Reckless prophets

“Ah, soiled, defiled, oppressing city! ... Its prophets are reckless, faithless persons; its priests have profaned what is sacred, they have done violence to the law.”[10]





Yusuf Ulucan

Translation : H. Neslihan Demiriz





[1] Isaiah: 1 /3
[2] Jeremiah: 2 / 24
[3]Jeremiah: 5 / 8
[4] Isaiah: 59 / 11
[5] Micah: 1/8
[6] Hosea : 4 / 16
[7] Hosea : 7 /4
[8] Micah : 4 / 9
[9] Jeremiah : 7 /11
[10] Zephaniah: 3 / 1 – 4 (abridged).
P.S. There are also some simile examples in Qur’an. For instance, “people who don’t want to see or understand the truth” are described as “livestocks and even more astray” (A’raf (7): 179) and the aftermath of the Ebrehe army who attacked Kaaba is defined as “eaten straw”. On the other hand, the comparisons and similes in The Bible are really bizarre and inappropriate.