(İslam ALiMLERiNE GöRE)
TEVRAT ZEBUR VE iNCiLLERDE
HAZRETi MUHAMMEDi MüJDELEYEN
CüMLE öRNEKLERi
· Allah Bir
Peygamber Çıkaracak :
“Rab bana dedi : ‘… Onlar için kardeşleri
arasından senin gibi bir peygamber çıkaracağım[1]
ve sözlerimi onun ağzına koyacağım ve ona emredeceğim her şeyi onlara
söyleyecek.”[2]
· Sizden Alınacak
ve Meyvesini Yetiştirecek Bir Millete Verilecektir :
“Bir başka meseli dinleyin : Ev sahibi bir adam
vardı. Bağ dikip etrafına çit çevirdi … ve onu bağcılara kiralayıp … meyve
vakti yaklaşınca, meyvelerini almak için hizmetçilerini bağcılara gönderdi.
Bağcılar, onun hizmetçilerinin kimini dövdüler, kimini öldürdüler, kimini
taşladılar … başka hizmetçiler gönderdi. Bağcılar onlara da yine öyle yaptılar
… İmdi bağın sahibi … bu bağcılara ne yapacaktır? Onlar İsa’ya dediler : ‘Bu
kötü adamları, kötü surette helak edip, meyvesini mevsiminde kendisine verecek
olan bağcılara kiralayacaktır.’ İsa onlara dedi : ‘ … yapıcıların reddettiği
taş köşenin taşı oldu … size derim : Allah’ın melekutu sizden alınacak ve onun
meyvelerini yetiştirecek bir millete verilecektir …”[3]
· Başka Bir
Tesellici :
“Eğer beni seviyorsanız, emirlerimi tutarsınız.
Ben de … yalvaracağım, O size başka bir Tesellici Hakikat Ruhu’nu verecektir.[4]
Ta ki, daima sizinle beraber olacaktır.”[5]
· Bu Dünyanın
Reisi Geliyor :
“O size her şeyi öğretecek ve size söylediğim
her şeyi hatırınıza getirecektir … Artık sizinle çok şeyler konuşmayacağım.
Çünkü bu dünyanın reisi geliyor ve ben de onun hiçbir şeyi yoktur.”[6]
· Beklenen Zat
Kendiliğinden Konuşmayacak :
“Size hakikati söylüyorum. Benim gitmem sizin
için hayırlıdır. Çünkü gitmezsem Tesellici size gelmez … O geldiği zaman günah
için salah için ve hüküm için dünyayı ilzam edecektir … O Hakikat Ruhu gelince,
size her hakikate yol gösterecek. Zira kendiliğinden söylemeyecektir., fakat
her ne işitirse söyleyecek[7]
ve gelecek şeyleri size bildirecektir.”[8]
· Hazreti İsa
Kıblenin Değişeceğini Bildiriyor :
“Kadın O’na dedi : ‘Efendi! Görüyorum ki, sen
peygambersin. Atalarımız bu dağda tapındılar. Siz, tapınmak gerek olan yer
Yeruşalim (Kudüs)’ dedir dersiniz.’ İsa ona dedi : ‘Kadın! Bana inan, saat
geliyor ki, o vakit … ne bu dağda, ne de Yeruşalim’de tapınacaksınız.”[9]
· Ve … Pavlus :
Yetkin Olan Geldiğinde :
“Bilgimiz de peygamberliğimiz de sınırlıdır. Ne
var ki, yetkin olan geldiğinde, sınırlı olan ortadan kalkacaktır.”[10]
Yusuf Ulucan
[1] Tevrat’ın bu cümlesi, Hazreti Musa’ya ve O’nun
şahsında, Hazreti İbrahim’in ikinci oğlu Hazreti İshak’ın soyundan gelen
Yahudilere hitap etmektedir. “onların kardeşleri” ile kastedilen de “Hazreti
İshak’ın büyük kardeşi olan Hazreti İsmail aleyhisselamın soyundan gelenler”
olmalıdır. Günümüz Hıristiyanları ise “Yahudilerin, Yakup’un soyundan geldiği ,
İsmail’in ise Yakup’un amcası olduğu, cümlede “amcasının çocukları arasından”
denilmediği için İsmail’in kastedilemeyeceği … “kardeş” kavramıyla neden yalnızca
İsmail’in akla geldiği … gibi tuhaf ve tutarsız savunmalarla gerçeği gizlemeye
devam etmektedirler. (http://www.islamacevap.net)
[2] Tesniye / Yasanın Tekrarı : 18 / 18
[3] Matta : 21 / 33 – 44, kısaltılarak alınmıştır.
[4] Müslüman dinler tarihi uzmanları Tesellici
(Latince’de Perikletos, Arapça’da Faraklit) kavramının tam karşılığının “Ahmed”
olduğunu, “Yardımcı” ve “Destekleyici” anlamına da geldiğini, bunun da Hazreti
Muhammed’in (a.s.m) isim ve özelliklerinden biri olduğunu, “daima sizinle
beraber olacak” ibaresi ile de Hazreti Muhammed’in (a.s.m.) nübüvvetinin
süresinin kastedildiğini belirtirler. (Bakınız : Hüseyin el – Cisr, Risale – i
Hamidiye) Yeni Ahit mensupları, Tesellici / Perikletos kavramının “beklenen ve
gelecek olan bir kişiye” değil, Kutsal
Ruh’a işaret olduğunu iddia etmektedirler. (Kutsal Kitap – Yeni Çeviri, sayfa :
1622, sözlük bölümü) Ancak,
Hıristiyanlık tarihinde, özellikle Hazreti İsa’dan sonra kendisini Faraklit ilan eden çok sayıda kişi türemiştir. Örneğin
M. S. 177 yılında Methoş isimli bir Hıristiyan “Ben, İsa’nın geleceğini haber
verdiği Faraklit’im” diyerek Küçük Asya’da (Anadolu) peygamberliğini ilan etmiş
ve çok sayıda insanı da peşinden sürüklemiştir. (Hüseyin el – Cisr, a.g.e.) Bu
tür olaylar da Hazreti İsa’nın, Allah’tan talep ettiği Tesellici’nin “ruh”
olmadığını ortaya koymaktadır.
[5] Yuhanna : 14 / 15 – 16
[6] Yuhanna : 14 / 26, 30
[7] Hazreti İsa’nın, kendisinden sonra gelecek
Tesellicinin özelliklerini anlatırken kullandığı “kendiliğinden söylemeyecek,
her ne işitirse söyleyecek” ifadeleri, Kur’an-ı Kerim’de, Hazreti Muhammed
(a.s.m.) ile ilgili “Arkadaşınız tutkularıyla konuşmamaktadır. (O’nun
anlattıkları) vahiyden başkası değildir” mealindeki ayet-i kerimeleri
çağrıştırmaktadır. (Necm Suresi (53) : 3)
[8] Yuhanna : 16 / 7 – 14, kısaltılarak alınmıştır
[9] Yuhanna : 4 / 19 – 21 (Osmanlıca nüshalarda
“tapınmak” yerine “secde kılmak” deyimi
geçmektedir.)
[10] Pavlus’un Korintlilere 1. Mektubu : 13 / 9 –
10, Yeni Çeviri’den alınmıştır. (Osmanlıca nüshalarda “peygamberliğimiz”
kelimesi geçmemektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder