2 Ağustos 2012 Perşembe

Kendi Dilinden Pavlus




HIRiSTiYANLIGIN KURUCUSUNUN MEKTUPLARINDAN



(KENDi DiLiNDEN PAVLUS VE KARAKTERi







·       “Ben Kilikya Tarsus’unda doğmuş…”[1]  “İbrahim neslinden, Benyamin sıptından bir İsraili …”[2]                                                                                                                                                                                                



·       “Sekizinci günü sünnetli … şeriata göre Ferisi …”[3] “Ferisi oğlu Ferisiyim …”[4]  “İsa’nın yolundan gidenlere öldüresiye zulmeder, kadın erkek demeden onları bağlayıp hapse atardım.”[5]



·       “Şam’da olanları cezalandırmak üzere bağlı olarak Yeruşalim’e getirmek için oraya gidiyordum. Ve vaki oldu ki, ben yolda gitmekte ve Şam’a yaklaşmakta iken öğleye yakın gökten bir nur ansızın çevremde parladı, yere düştüm. Ve bir sesin bana: “ Saul Saul niçin bana eza ediyorsun?” dediğini işittim. Ben de “ Kimsin Ya Rab?” diye cevap verdim. O da bana dedi: “Bana eza ettiğin Nasıra’lı İsa’yım.” Benimle beraber olanlar gerçi nuru gördüler fakat bana söyleyenin sesini işitmediler. Ben : “Ya Rab ne yapayım?” dedim. Rab bana: “Kalk Şam’a git, yapasın diye senin için tayin edilmiş bütün işler orada sana söylenecektir” dedi. Ve o nurun izzetinden göremez olduğum vakit yanımdakiler eliyle yedilerek Şam’a girdim…. Hananya adlı bir adam yanıma geldi ve durup bana dedi: “Saul kardeş! Gözlerin açılsın” ve ben o saatte kendisine baktım. O da dedi: “Atalarımızın Allah’ı kendi iradesini bilmek ve o salihi görüp ağzından işitmek için seni tayin etti…”[6]



·       “Bilmem bedende mi, bilmem beden harici mi? Allah bilir üçüncü göğe kadar kapılıp götürülmüş bir adam bilirim…”(?)[7] … “Allah’ın önünde yalan söylemiyorum…”[8]



·       “Resullerden (Havarilerden) Rabbin kardeşi Yakup’tan[9] başkasını görmedim”…[10]



·       “Hiçbir şeyde en faik resullerden eksiğim yoktur sanırım. Fakat kelamda avamdan isem de ancak bilgide değilim ve her surette bunu gösterdik…”[11]



·       “Yahudileri kazanayım diye Yahudilere Yahudi gibi davrandım. Kendim şeriat altında olmadığım halde, şeriat altında olanları kazanayım diye şeriat altında gibi davrandım… Şeriatı olmayanlara şeriatı olmayan gibi davrandım…”[12]  “Öyle de olsun, ben size yük olmadım fakat kurnaz olarak hile ile sizi elde ettim…”[13] “Ücret olarak başka kiliseleri soydum…”[14]  “Kimse beni akılsız sanmasın…”[15]



·       “Hür değil miyim? Resul değil miyim? İsa’yı görmedim mi? … yemeye ve içmeye… yanımızda iman eden bir karı gezdirmeye salahiyetimiz yok mu? … Kim kendi masarifi ile askerlik yapar? Kim bağ diker ve onun meyvesini yemez? Yahut kim sürü güder ve sütünden içmez? … Çünkü Musa’nın şeriatında yazılmıştır: “Harman döven öküzün ağzını bağlamayacaksın”, acaba Allah öküzleri mi kayırıyor? Yahut gerçekten bizim için mi diyor? Evet bizim için yazıldı; çünkü çift sürenin ümitle sürmesi ve harman dövenin hissedar olmak ümidiyle dövmesi lazımdır. Madem biz size ruhani şeyler ektik, sizin cismani şeylerinizi biz biçeceksek büyük şey mi?[16]



·       “Gökten bir melek de size vaz’ ettiğimiz İncil’den başka bir İncil vaz’ ederse lanetli olsun…”[17]    “Bundan böyle bana kimse zahmet vermesin; çünkü ben İsa’nın nişanlarını bedenimde taşıyorum…”[18]



Yusuf Ulucan





[1] Resullerin / Elçilerin İşleri : 22 / 3
[2]Romalılara Mektubu : 11 / 1
[3] Filipililere Mektubu : 3 / 5
[4] Resullerin / Elçilerin İşleri :23 / 6
[5] Resullerin / Elçilerin İşleri : 22 / 4
[6]Resullerin / Elçilerin İşleri: 22 /6 – 15
[7] Korintililere 2. Mektubu : 12 / 2
[8]Galatyalılara Mektubu : 1 / 20
[9] Havari Yakup ise Pavlus’u hiç sevmemiş ve onun görüşleriyle mücadele etmiştir
[10] Galatyalılara Mektubu : 1 / 19
[11]Korintililere 2. Mektubu: 11 / 5 – 6
[12] Korintililere 1. Mektubu : 9 / 20 – 21
[13] Korintililere 2. Mektubu : 12 / 16
[14]Korintililere 2. Mektubu : 11 / 8
[15]Korintililere 2. Mektubu : 11 / 16
[16]Korintililere 1. Mektubu : 9 / 1 – 11
[17] Galatyalılara Mektubu : 1 / 8
[18] Galatyalılara Mektubu : 6 / 17
NOT:Pavlus’un karakterini de ortaya koyan bu cümleleri gördükçe, Hazreti İsa’nın “Yalancı peygamberlerden sakının; onlar size koyun esvabında gelirler, fakat iç yüzden kapıcı kurtlardır.” (Matta : 7 / 15) ve Petrus’un, “bunlar (sahte peygamberler) kendilerini satın alan Efendi’yi (İsa’yı) bile yadsıyarak gizlice aranıza yıkıcı öğretiler sokacaklar… aç gözlülüklerinden ötürü uydurma sözlerle sizi sömürecekler” (Petrus’un 2. Mektubu : 2 / 1 – 3) şeklinde uyarılar akla gelmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder