21 Eylül 2012 Cuma

YAHUDiLERE AiT KUTSAL KiTAPLARDA CELiSKiLER / 1.bölüm


YAHUDiLERE AiT KUTSAL KiTAPLARDA

AYNI KONUDA FARKLI ANLATIM ÖRNEKLERi / 1. BÖLÜM

 

 

 

·       Allah “İstirahat Etti” mi? “Yorulmaz” mı?


İstirahat Etti : 


“Allah yaratıp yaptığı bütün işten o günde istirahat etti.” [1]


Yorulmaz :


“Bilmedin mi, işitmedin mi? Ebedi Allah Rab, dünyanın uçlarını yaratan zayıflamaz ve yorulmaz.”[2]

 

·       Allah’ın Yalnızca Yahudilerin mi Yoksa Herkesin mi Allah’ı Olduğu:


Yalnızca Yahudilerindir : 


“İşte şimdi bildim ki, bütün dünyada Allah yoktur, ancak İsrail’de vardır…”[3]


Herkesindir : 


“Tanrı yalnız Yahudilerin mi Tanrısıdır? Diğer milletlerin de Tanrısı değil mi? Elbette diğer milletlerin de Tanrısıdır.”[4]

 

·       Rab “nadim oldu” mu? “nadim olmaz” mı?


(Bir Bapta Üç Farklı Görüş)


“Ve Samuel’e Rabbin şu sözü geldi: “Saul’u kral ettiğime nadim oldum”[5] “Samuel ona (Saul’a) dedi: “….İsrail’in güvendiği yalan söylemez ve nadim olmaz[6] çünkü insan değildir ki nadim olsun…”[7] “ve Rab Saul’u İsrail üzerine kral etmiş olduğuna nadim oldu.”[8]



·       Allah’ın “işitilmesi – görülmesi” Hakkında


İşitildi – Görüldü :



“İşte Allah’ımız bize izzetini ve büyüklüğünü gösterdi ve O’nun sesini ateşin içinden işittik, Allah’ın insanla söyleştiğini ve insanın sağ kaldığını gördük…” [9] “Yakup o yerin adını Peniel (Allah’ın Yüzü) koydu, çünkü Allah’ı yüz yüze gördüm ve canım sağ kaldı (dedi)”[10]


İşitilemez, Görülemez :


“Siz  hiçbir zaman ne O’nun sesini işittiniz, ne de O’nun suretini gördünüz”[11]


·       Rabbin “uyuması” Hakkında :


Uyandı :


“O zaman Rab uyanan adam gibi… uyandı.”[12]


Uyumaz :


“Seni koruyan uyuklamaz … uyuklamaz ve uyumaz. Seni koruyan Rabdir.”[13]  

 

·       Çocuklar Babalarının Suçundan Sorumlu mudur Değil midir?


Sorumludur :


“Ben Rabbim… Babaların işlediği suçun hesabını oğullarından, torunlarından, üçüncü dördüncü kuşaklardan sorarım.”[14] 


Sorumlu Değildir :


“Oğul babasının suçundan sorumlu tutulamaz, baba da oğlun suçundan sorumlu tutulamaz … Egemen Rab böyle diyor.”[15]

 

·       Yasak Ağaçtan Yemesi Halinde Hemen Öleceği Söylenen Adem 930 Yıl Yaşıyor


“Rab Allah, adama (Adem’e) emredip dedi: “…yemeyeceksin, çünkü ondan yediğin günde mutlaka ölürsün”[16]  … “Ve adam dedi: “… o ağaçtan …yedim.”[17] … “Ve Adem’in yaşadığı bütün günler dokuz yüz otuz yıl oldu ve öldü.”[18]

 

·       Tufanda Gemiye Alınan Hayvanların Sayısı[19]


Her Türden İkişer :


“Her yaşayan bütün beden sahibi olanlardan, her neviden ikişer olarak gemiye getireceksin, erkek ve dişi olacaklar. Cinslerine göre kuşlardan ve cinslerine sığırlardan, cinslerine göre toprakta sürünenlerden, her neviden ikişer olarak sağ kalmak için sana gelecekler.”[20]


Temizlerden Yedişer, Temiz Olmayanlardan İkişer, Kuşlardan Yedişer:


“Her temiz hayvandan erkek ve onun dişisi olarak yedişer ve temiz olmayan hayvanlardan erkek ve onun dişisi olarak ikişer, göklerin kuşlarından da erkek ve dişi olarak yedişer, yedişer alacaksın.”[21]

 

·       Rab, Hazreti İbrahim’e “Yahova” İsmiyle Malum Oldu mu Olmadı mı?


Galiba Olmuş:


“Ve Abram / Avram (İbrahim) dedi: “Ya Rab Yahova![22] Bana ne vereceksin?”[23]


Olmamış :


“Ben Rabbim ve İbrahim’e … Kadir olan Allah olarak göründüm. Fakat on(lar)a Yahova ismimle malum olmadım.”[24]

 

·       İlk Oğulluk Hakkı[25] İle İlgili Farklı Anlatımlar :


Rabbin Kararı :


“İshak karısı için Rabbe yalvardı, çünkü o kısırdı ve Rab yalvarışlarını kabul etti ve karısı Rebeka gebe kaldı … Rab ona dedi : “Senin karnında iki ümmet var ve senin karnından iki kavim ayrılacak ve bir kavim öbür kavimden kuvvetli olacak ve büyüğü küçüğüne kulluk edecektir.” Ve doğurmak için günleri dolunca işte onun rahminde ikiz doğdu ve ilki kızıl oldu ve onun adını Esav koydular ve ondan sonra kardeşi doğdu … ve onun adı Yakup konuldu.”[26]


Esav Hakkını Bir Mercimek Çorbası Karşılığında Yakup’a Sattı : 


“Yakup dedi: “Önce senin ilk oğulluk hakkını bana sat.”  Ve Esav dedi: “İşte ben ölmek üzereyim ve ilkliğin bana ne faydası olur?” Ve Yakup dedi: “Önce bana yemin et” ve ona yemin etti ve ilk oğulluk hakkını Yakub’a sattı. Ve Yakup, Esav’a ekmek ve mercimek çorbası verdi ve içti ve kalkıp gitti. Böylece Esav ilk oğulluk hakkını hor gördü.”[27]


Yakup Hile İle Aldı : 


“Ve Yakup babasına dedi: “Ben senin ilk oğlun Esav’ım. Bana söylediğin gibi yaptım, rica ederim kalk otur ve avımdan ye, ta ki canın beni mübarek kılsın”…ses Yakub’un sesi  fakat eller Esav’ın elleri ve (İshak) onu fark etmedi… onu mübarek kıldı … Yakup babasının yanından çıkar çıkmaz Esav geldi… İshak bir titreme titredi ve dedi: “Kardeşin hile ile geldi ve senin bereketini aldı”[28]


·       Esav’ın Evlendiği Kadın :


İsmail’in Kızı Mahalat :


“Esav İsmail’e gitti ve İbrahim’in oğlu İsmail’in kızı – Nabayot’un kız kardeşi Mahalat’ı karıları üzerine karı olarak aldı.”[29]


İsmail’in Kızı Besamat ve Elon’un Kızı Ada :


“Esav, karılarını Kenan kızlarından, Hitti Elon’un kızı Ada’yı ve … -Nabayot’un kız kardeşi- İsmail’in kızı Besamat’ı aldı.”[30] 


Elon’un Kızı Besamat :


“Esav kırk yaşına gelince … Hitti Elon’un kızı Besamat’ı karı olarak aldı.”[31] 


·       Hazreti Yusuf’u Mısır’da Satanlar :


İsmaililer :


“Midyaniler, tacirler geçiyorlardı ve Yusuf’u çekip kuyudan çıkardılar ve Yusuf’u İsmaililere yirmi gümüşe sattılar ve onlar (İsmaililer) Yusuf’u Mısır’a götürdüler.”[32]

Midyaniler :


“Ve Midyaniler onu Mısır’da Firavun’un bir memuru … Potifar’a sattılar.”[33] 


·       Hazreti Musa’nın Kayınpederinin Adı :


Reuel : 

“Midyan Kahini’nin yedi kızı vardı … Musa kalktı onlara yardım edip sürülerini suladı ve babaları Reuel’e geldikleri zaman … Musa o adamla oturmaya razı oldu, o da kızı Tsippora’yı Musa’ya verdi…”[34]


Yetro :


“Ve Musa kaynatası Midyan Kahini Yetro’nun sürüsünü güdüyordu.”[35]

 

·       Hala İle Evlenmek Serbest mi Yasak mı?


Musa ve Harun Böyle Bir Evlilikten Doğdu:


“Amram halası Yokevet’le evlendi. Yokevet ona Harun’la Musa’yı    doğurdu”[36]


       Yasak:


      “Halanla cinsel ilişki kurmayacaksın. Çünkü o babanın yakın akrabasıdır.”[37]

 

·       Rabbin, Hazreti Musa’ya Görünüp Görünmediği[38] :


Yüz Yüze Söyleştiler :


“Ve Rab Musa ile bir adam arkadaşı ile söyleşir gibi yüz yüze söyleşirdi.”[39]


Yüzümü Göremezsin :


“Ve (Rab) dedi: “ Yüzümü göremezsin, çünkü insan beni görüp de yaşayamaz…”[40]
 
 

Yusuf Ulucan

 

 

 



[1]Tekvin / Yaratılış : 2 / 2 – 3
[2] İşaya /Yeşaya : 40 / 28
[3] 2.Krallar : 5 / 15
[4]Pavlus’un Romalılara Mektubu : 3 / 29
[5] 1.Samuel : 15 / 10 – 11 “nadim oldum” Yeni Çeviri’de “pişman oldum” şeklindedir.
[6] Rabbin kendisi “nadim oldum” diyor, bu sözün muhatabı olan kişi “nadim olmaz” diyor ki, tam bir çelişki oluşmaktadır.
[7]1.Samuel : 15 / 29 Bu cümledeki “nadim olmaz” ifadesi Yeni Çeviri’de “düşüncesini değiştirmez” şeklinde yazılmış ve Allah’a atfedilen “pişmanlık” kavramı yumuşatılmıştır.
[8] 1.Samuel : 15 / 35 Bu cümledeki “nadim oldu” ifadesi de Yeni Çeviri’de “pişmandı” şeklinde yazılmaktadır.
[9] Tesniye / Yasa’nın Tekrarı : 5 / 24
[10] Tekvin / Yaratılış : 32 / 30
[11]Yuhanna : 5 / 37
NOT: Kur’an-ı Kerim’de “Gözler O’nu görmez” buyrulmaktadır. (En’am Suresi (6) : 103) Allahu Teala’nın “görülmesi” İslam bilginleri arasında tartışmalı konulardan sayılmaktadır.  Ehli Sünnet topluluğu bu ayetten “mahiyetini kavramanın zor olduğu” anlamını çıkarmıştır. Bazı bilginler “dünyada görmek mümkün değildir” derken, “Rablerine bakacaklar” (Kıyamet Suresi (75) : 23) ayetine ve Sahih’i Buhari’de rivayet edilen “Siz Rabbinizi açıkça göreceksiniz… Bulut olmadığı zaman güneş ve ayı gördüğünüz gibi göreceksiniz” hadislerine dayanarak “ahirette görüleceğini” söylemişlerdir.  Mu’tezile düşüncesi ise “hiçbir yerde görülemeyeceği”  yönündedir. (Bakınız: Mevdudi, Tefhimu’l-Kur’an, cilt : 6, sayfa: 542-543, Mehmet Vehbi Efendi, Hulasatu’l-Beyan fi Tefsiri’l Kur’an, cilt :4, sayfa : 1496- 1497)
[12] Mezmurlar : 78 / 65
[13] Mezmurlar : 121 / 3 – 5
[14]Çıkış / Mısır’dan Çıkış :34 / 7
[15]Hezekiel : 18 / 20
[16]Tekvin / Yaratılış : 2 / 16 – 17
[17]Tekvin /Yaratılış : 3 / 12
[18]Tekvin /Yaratılış :5 / 5
NOT: Hıristiyanlar bu çelişkiyi “ruhsal yönden hemen öldü, fizilsel olarak yaşadı” şeklinde açıklamaktadır
[19] Tekvin / Yaratılış : 7 / 8 – 9 ‘da da “hepsinden ikişer, ikişer” denilmektedir. Kur’an-ı Kerim’de ise “her cinsten birer çifti ve –aleyhine karar verilmiş olanın dışında- aileni ve inananları ona bindir” buyrulmaktadır. (Hud Suresi (11) : 40)
[20]Tekvin /Yaratılış : 6 / 19 – 20
[21]Tekvin /Yaratılış :7 / 2 – 3
NOT: Hıristiyanlar bu farklılığı “metni dikkatlice okumamak suçlamasıyla” aşmaya çalışmaktadır.
[22]“Ya Rab Yahova” ifadesi Yeni Çeviri’de “Ey Egemen Rab” şeklinde değiştirilmiş ve çelişki görünmez hale getirilmiştir.
[23] Tekvin / Yaratılış : 15 / 2
[24] Çıkış / Mısır’dan Çıkış : 6 / 2 – 3
[25] İlk Oğulluk Hakkı : Yahudi geleneklerinde önemli bir kural olup “ilk oğlun /ilk doğanın Allah için takdis edilmesini” gerektirmektedir. “Bütün ilk doğanları, İsrail oğulları arasında, insanda ve hayvanda bütün rahim açanları benim için takdis et.” (Çıkış : 13 / 1) cümlesi başta olmak üzere Eski Ahit kitapları içinde birkaç defa bu kurala vurgu yapılmaktadır. Buna göre örneğin Hazreti İbrahim’in ilk oğlu Hazreti İsmail, Hazreti İshak’ın ilk oğlu Esav ve Hazreti Yusuf’un ilk oğlu Manasse’nin, Allah için takdis edilmiş olması lazımdır. Ancak bu kural Eski Ahit yazarlarınca en çok ihlal edilen kurallardan biri olmuştur. Hazreti İsmail’in ilk oğulluk hakkı “cariyenin oğlu olduğu için ilahi irade” gibi gösterilerek Hazreti İshak’a verilmiş, Esav’ın ilk oğulluk hakkı “önce Yakub’un hile yapması, sonra Esav’ın bir çorbaya satması” ile Hazreti Yakub’a verilmiş, Manasse’nin ilk oğulluk hakkı da Yakub’un (Hazreti Yusuf’un uyarmasına rağmen) bilerek istemeyişi (Tekvin : 48 / 17 – 20) ile Efraim’e verilmiştir. Eski Ahit yazarları şayet “İlk Oğulluk Hakkı” üzerinde böyle oynama yapmasalardı Hazreti İbrahim’in kurban etmek istediği oğlunun Hazreti İsmail olduğunu (Kur’an-ı Kerim’in anlatımından da açıkça anlaşılmaktadır, Saffat Suresi (37) :100 – 112) ve O’nun soyundan gelen Hazreti Muhammed’in nübüvvetini kabul etmiş olacaklardı. Ama Yahudiler, Allah’a ve O’nun kendilerine yol göstermek için gönderdiği peygamberlere iftira etmek pahasına tahrifatta bulunmuşlardır. (İlk oğulluk hakkı hususunda, Üniteryen Hıristiyan iken Müslüman olan Prof. Dr. Abdülahad Davud’un “Tevrat ve İncil’e göre Hazreti Muhammed” isimli eserinde çarpıcı açıklamalar bulunmaktadır.)  Kur’an-ı Kerim’de “İlk Oğulluk Hakkı” uygulaması olmadığı gibi, Müslümanların da, peygamberler arasında (onların nübüvvetine inanmak açısından) hiçbir ayırım yapmadığı, dolayısıyla bu tür oynamalara tenezzül etmediği bir gerçektir. Aksine Hazreti Yakup a.s gibi büyük bir peygambere böylesine bir hile isnadı Müslümanları da incitmektedir.
[26] Tekvin / Yaratılış : 25 / 21 – 26 ayrıca bakınız : Malaki : 1 / 2 – 3
[27]Tekvin / Yaratılış : 25 / 31 – 34 ayrıca bakınız : İbranilere Mektup: 12 / 16 – 17
[28]Tekvin / Yaratılış : 27 / 1 – 40 kısaltılarak alınmıştır.
[29] Tekvin / Yaratılış : 28 / 9
[30]Tekvin /Yaratılış : 36 / 1 – 3
[31]Tekvin / Yaratılış : 26 / 34 – 35
NOT: İsmail’in kızının adının Malahat mı Besamat mı olduğu ve Besamat’ın, İsmail’in kızı mı Elon’un kızı mı olduğu anlaşılamamaktadır.
[32]Tekvin / Yaratılış : 37 / 28
[33]Tekvin / Yaratılış : 37 / 36
[34] Çıkış / Mısır’dan Çıkış : 2 / 16 – 21 (kısaltılarak alınmıştır)
[35]Çıkış / Mısır’dan Çıkış : 3 / 1 (Sayılar / Çölde Sayım : 10 / 29’da “Reuel oğlu Hoab”  diye üçüncü bir isim daha geçmektedir.
[36] Çıkış / Mısır’dan Çıkış : 6 / 20
[37] Levililer : 18 / 12
[38]Çıkış /Mısır’dan Çıkış Kitabında Musa’nın Rab’den “Lütfen bana izzetini / görkemini göster” şeklinde bir istekte bulunduğu,  buna karşılık da “yüzümü görmene izin veremem, çünkü insan beni görüp de yaşayamaz… ben geçinceye kadar elimle seni örteceğim ve elimi kaldıracağım ve arkamı / sırtımı göreceksin; fakat yüzüm görülmeyecek” cevabı verildiği ifade edilmektedir. (33 / 10 – 23)  Kur’an-ı Kerim’de ise bu durum farklı bir şekilde ve şöyle anlatılmaktadır: “Musa, belirlediğimiz zamanda gelip Rabbi ona konuşunca, ‘Rabbim! Bana kendini göster, sana bakayım’ dedi. O, ‘Sen beni göremezsin; ama, Dağ’a bak, eğer o yerinde durursa, sen de beni görebilirsin’ dedi. Rabbi, Dağ’a kendini gösterince, onu yerle bir etti ve Musa bir çığlık atarak yıldırımla çarpılmış gibi, baygın düştü. Ayılınca, ‘Arılık sana! Sana tövbe ettim ve ben inananların ilkiyim’ dedi.” (A’raf Suresi (7) : 143)
[39] Çıkış / Mısır’dan Çıkış : 33 / 11
[40] Çıkış / Mısır’dan Çıkış : 33 /20

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder