YAHUDiLERE AiT KUTSAL KiTAPLARDA
AYNI KONUDA FARKLI ANLATIM ÖRNEKLERi / 1.
BÖLÜM
· Allah “İstirahat Etti” mi? “Yorulmaz” mı?
İstirahat Etti :
“Allah yaratıp yaptığı
bütün işten o günde istirahat etti.” [1]
Yorulmaz :
“Bilmedin mi, işitmedin
mi? Ebedi Allah Rab, dünyanın uçlarını yaratan zayıflamaz ve yorulmaz.”[2]
· Allah’ın Yalnızca Yahudilerin mi Yoksa Herkesin
mi Allah’ı Olduğu:
Yalnızca Yahudilerindir :
“İşte şimdi bildim ki,
bütün dünyada Allah yoktur, ancak İsrail’de vardır…”[3]
Herkesindir :
“Tanrı yalnız
Yahudilerin mi Tanrısıdır? Diğer milletlerin de Tanrısı değil mi? Elbette diğer
milletlerin de Tanrısıdır.”[4]
· Rab “nadim oldu” mu? “nadim olmaz” mı?
(Bir Bapta Üç Farklı
Görüş)
“Ve Samuel’e Rabbin şu
sözü geldi: “Saul’u kral ettiğime nadim oldum”[5] “Samuel ona (Saul’a) dedi:
“….İsrail’in güvendiği yalan söylemez ve nadim olmaz[6] çünkü insan değildir ki
nadim olsun…”[7]
“ve Rab Saul’u İsrail üzerine kral etmiş olduğuna nadim oldu.”[8]
· Allah’ın “işitilmesi – görülmesi” Hakkında
İşitildi – Görüldü :
“İşte Allah’ımız bize
izzetini ve büyüklüğünü gösterdi ve O’nun sesini ateşin içinden işittik,
Allah’ın insanla söyleştiğini ve insanın sağ kaldığını gördük…” [9] “Yakup o yerin adını
Peniel (Allah’ın Yüzü) koydu, çünkü Allah’ı yüz yüze gördüm ve canım sağ kaldı
(dedi)”[10]
İşitilemez, Görülemez :
“Siz hiçbir zaman ne O’nun sesini işittiniz, ne de
O’nun suretini gördünüz”[11]
· Rabbin “uyuması” Hakkında :
Uyandı :
“O zaman Rab uyanan adam
gibi… uyandı.”[12]
Uyumaz :
“Seni koruyan uyuklamaz
… uyuklamaz ve uyumaz. Seni koruyan Rabdir.”[13]
· Çocuklar Babalarının Suçundan Sorumlu mudur
Değil midir?
Sorumludur :
“Ben Rabbim… Babaların
işlediği suçun hesabını oğullarından, torunlarından, üçüncü dördüncü
kuşaklardan sorarım.”[14]
Sorumlu Değildir :
“Oğul babasının suçundan
sorumlu tutulamaz, baba da oğlun suçundan sorumlu tutulamaz … Egemen Rab böyle
diyor.”[15]
· Yasak Ağaçtan Yemesi Halinde Hemen Öleceği
Söylenen Adem 930 Yıl Yaşıyor
“Rab Allah, adama
(Adem’e) emredip dedi: “…yemeyeceksin, çünkü ondan yediğin günde mutlaka
ölürsün”[16] … “Ve adam dedi: “… o ağaçtan …yedim.”[17] … “Ve Adem’in yaşadığı
bütün günler dokuz yüz otuz yıl oldu ve öldü.”[18]
Her Türden İkişer :
“Her yaşayan bütün beden
sahibi olanlardan, her neviden ikişer olarak gemiye getireceksin, erkek ve dişi
olacaklar. Cinslerine göre kuşlardan ve cinslerine sığırlardan, cinslerine göre
toprakta sürünenlerden, her neviden ikişer olarak sağ kalmak için sana
gelecekler.”[20]
Temizlerden Yedişer, Temiz Olmayanlardan İkişer,
Kuşlardan Yedişer:
“Her temiz hayvandan
erkek ve onun dişisi olarak yedişer ve temiz olmayan hayvanlardan erkek ve onun
dişisi olarak ikişer, göklerin kuşlarından da erkek ve dişi olarak yedişer,
yedişer alacaksın.”[21]
· Rab, Hazreti İbrahim’e “Yahova” İsmiyle Malum
Oldu mu Olmadı mı?
Galiba Olmuş:
Olmamış :
“Ben Rabbim ve İbrahim’e
… Kadir olan Allah olarak göründüm. Fakat on(lar)a Yahova ismimle malum
olmadım.”[24]
Rabbin Kararı :
“İshak karısı için Rabbe
yalvardı, çünkü o kısırdı ve Rab yalvarışlarını kabul etti ve karısı Rebeka
gebe kaldı … Rab ona dedi : “Senin karnında iki ümmet var ve senin karnından
iki kavim ayrılacak ve bir kavim öbür kavimden kuvvetli olacak ve büyüğü
küçüğüne kulluk edecektir.” Ve doğurmak için günleri dolunca işte onun rahminde
ikiz doğdu ve ilki kızıl oldu ve onun adını Esav koydular ve ondan sonra
kardeşi doğdu … ve onun adı Yakup konuldu.”[26]
Esav Hakkını Bir Mercimek Çorbası Karşılığında
Yakup’a Sattı :
“Yakup dedi: “Önce senin
ilk oğulluk hakkını bana sat.” Ve Esav
dedi: “İşte ben ölmek üzereyim ve ilkliğin bana ne faydası olur?” Ve Yakup
dedi: “Önce bana yemin et” ve ona yemin etti ve ilk oğulluk hakkını Yakub’a
sattı. Ve Yakup, Esav’a ekmek ve mercimek çorbası verdi ve içti ve kalkıp
gitti. Böylece Esav ilk oğulluk hakkını hor gördü.”[27]
Yakup Hile İle Aldı :
“Ve Yakup babasına dedi:
“Ben senin ilk oğlun Esav’ım. Bana söylediğin gibi yaptım, rica ederim kalk
otur ve avımdan ye, ta ki canın beni mübarek kılsın”…ses Yakub’un sesi fakat eller Esav’ın elleri ve (İshak) onu
fark etmedi… onu mübarek kıldı … Yakup babasının yanından çıkar çıkmaz Esav
geldi… İshak bir titreme titredi ve dedi: “Kardeşin hile ile geldi ve senin
bereketini aldı”[28]
· Esav’ın Evlendiği Kadın :
İsmail’in Kızı Mahalat :
“Esav İsmail’e gitti ve
İbrahim’in oğlu İsmail’in kızı – Nabayot’un kız kardeşi Mahalat’ı karıları
üzerine karı olarak aldı.”[29]
İsmail’in Kızı Besamat ve Elon’un Kızı Ada :
“Esav, karılarını Kenan
kızlarından, Hitti Elon’un kızı Ada’yı ve … -Nabayot’un kız kardeşi- İsmail’in
kızı Besamat’ı aldı.”[30]
Elon’un Kızı Besamat :
“Esav kırk yaşına
gelince … Hitti Elon’un kızı Besamat’ı karı olarak aldı.”[31]
· Hazreti Yusuf’u Mısır’da Satanlar :
İsmaililer :
“Midyaniler, tacirler
geçiyorlardı ve Yusuf’u çekip kuyudan çıkardılar ve Yusuf’u İsmaililere yirmi
gümüşe sattılar ve onlar (İsmaililer) Yusuf’u Mısır’a götürdüler.”[32]
Midyaniler :
“Ve Midyaniler onu
Mısır’da Firavun’un bir memuru … Potifar’a sattılar.”[33]
· Hazreti Musa’nın Kayınpederinin Adı :
Reuel :
“Midyan Kahini’nin yedi
kızı vardı … Musa kalktı onlara yardım edip sürülerini suladı ve babaları
Reuel’e geldikleri zaman … Musa o adamla oturmaya razı oldu, o da kızı
Tsippora’yı Musa’ya verdi…”[34]
Yetro :
“Ve Musa kaynatası
Midyan Kahini Yetro’nun sürüsünü güdüyordu.”[35]
· Hala İle Evlenmek Serbest mi Yasak mı?
Musa ve Harun Böyle Bir Evlilikten Doğdu:
“Amram halası Yokevet’le
evlendi. Yokevet ona Harun’la Musa’yı
doğurdu”[36]
Yasak:
“Halanla cinsel ilişki
kurmayacaksın. Çünkü o babanın yakın akrabasıdır.”[37]
Yüz
Yüze Söyleştiler :
“Ve Rab Musa ile bir adam arkadaşı ile
söyleşir gibi yüz yüze söyleşirdi.”[39]
Yüzümü
Göremezsin :
“Ve (Rab) dedi: “ Yüzümü göremezsin,
çünkü insan beni görüp de yaşayamaz…”[40]
Yusuf Ulucan
[1]Tekvin / Yaratılış : 2 / 2 – 3
[2] İşaya /Yeşaya : 40 / 28
[3] 2.Krallar : 5 / 15
[4]Pavlus’un Romalılara Mektubu : 3
/ 29
[5] 1.Samuel : 15 / 10 – 11 “nadim
oldum” Yeni Çeviri’de “pişman oldum” şeklindedir.
[6] Rabbin kendisi “nadim oldum”
diyor, bu sözün muhatabı olan kişi “nadim olmaz” diyor ki, tam bir çelişki
oluşmaktadır.
[7]1.Samuel : 15 / 29 Bu cümledeki
“nadim olmaz” ifadesi Yeni Çeviri’de “düşüncesini değiştirmez” şeklinde
yazılmış ve Allah’a atfedilen “pişmanlık” kavramı yumuşatılmıştır.
[8] 1.Samuel : 15 / 35 Bu cümledeki
“nadim oldu” ifadesi de Yeni Çeviri’de “pişmandı” şeklinde yazılmaktadır.
[9] Tesniye / Yasa’nın
Tekrarı : 5 / 24
[10] Tekvin / Yaratılış : 32
/ 30
[11]Yuhanna : 5 / 37
NOT: Kur’an-ı Kerim’de “Gözler O’nu görmez” buyrulmaktadır.
(En’am Suresi (6) : 103) Allahu Teala’nın “görülmesi” İslam bilginleri arasında
tartışmalı konulardan sayılmaktadır.
Ehli Sünnet topluluğu bu ayetten “mahiyetini kavramanın zor olduğu”
anlamını çıkarmıştır. Bazı bilginler “dünyada görmek mümkün değildir” derken,
“Rablerine bakacaklar” (Kıyamet Suresi (75) : 23) ayetine ve Sahih’i Buhari’de
rivayet edilen “Siz Rabbinizi açıkça göreceksiniz… Bulut olmadığı zaman güneş
ve ayı gördüğünüz gibi göreceksiniz” hadislerine dayanarak “ahirette
görüleceğini” söylemişlerdir. Mu’tezile
düşüncesi ise “hiçbir yerde görülemeyeceği”
yönündedir. (Bakınız: Mevdudi, Tefhimu’l-Kur’an, cilt : 6, sayfa:
542-543, Mehmet Vehbi Efendi, Hulasatu’l-Beyan fi Tefsiri’l Kur’an, cilt :4,
sayfa : 1496- 1497)
[12] Mezmurlar : 78 / 65
[13] Mezmurlar : 121 / 3 – 5
[14]Çıkış / Mısır’dan Çıkış :34 / 7
[15]Hezekiel : 18 / 20
[16]Tekvin / Yaratılış : 2 /
16 – 17
[17]Tekvin /Yaratılış : 3 /
12
[18]Tekvin /Yaratılış :5 / 5
NOT: Hıristiyanlar bu çelişkiyi “ruhsal yönden hemen öldü,
fizilsel olarak yaşadı” şeklinde açıklamaktadır
[19] Tekvin / Yaratılış : 7 / 8 – 9
‘da da “hepsinden ikişer, ikişer” denilmektedir. Kur’an-ı Kerim’de ise “her
cinsten birer çifti ve –aleyhine karar verilmiş olanın dışında- aileni ve
inananları ona bindir” buyrulmaktadır. (Hud Suresi (11) : 40)
[20]Tekvin /Yaratılış : 6 / 19 – 20
[21]Tekvin /Yaratılış :7 / 2
– 3
NOT: Hıristiyanlar bu farklılığı “metni dikkatlice okumamak
suçlamasıyla” aşmaya çalışmaktadır.
[22]“Ya Rab Yahova” ifadesi Yeni
Çeviri’de “Ey Egemen Rab” şeklinde değiştirilmiş ve çelişki görünmez hale
getirilmiştir.
[23] Tekvin / Yaratılış : 15
/ 2
[24] Çıkış / Mısır’dan Çıkış
: 6 / 2 – 3
[25] İlk Oğulluk Hakkı : Yahudi
geleneklerinde önemli bir kural olup “ilk oğlun /ilk doğanın Allah için takdis
edilmesini” gerektirmektedir. “Bütün ilk doğanları, İsrail oğulları arasında,
insanda ve hayvanda bütün rahim açanları benim için takdis et.” (Çıkış : 13 /
1) cümlesi başta olmak üzere Eski Ahit kitapları içinde birkaç defa bu kurala
vurgu yapılmaktadır. Buna göre örneğin Hazreti İbrahim’in ilk oğlu Hazreti
İsmail, Hazreti İshak’ın ilk oğlu Esav ve Hazreti Yusuf’un ilk oğlu
Manasse’nin, Allah için takdis edilmiş olması lazımdır. Ancak bu kural Eski
Ahit yazarlarınca en çok ihlal edilen kurallardan biri olmuştur. Hazreti
İsmail’in ilk oğulluk hakkı “cariyenin oğlu olduğu için ilahi irade” gibi
gösterilerek Hazreti İshak’a verilmiş, Esav’ın ilk oğulluk hakkı “önce Yakub’un
hile yapması, sonra Esav’ın bir çorbaya satması” ile Hazreti Yakub’a verilmiş,
Manasse’nin ilk oğulluk hakkı da Yakub’un (Hazreti Yusuf’un uyarmasına rağmen)
bilerek istemeyişi (Tekvin : 48 / 17 – 20) ile Efraim’e verilmiştir. Eski Ahit
yazarları şayet “İlk Oğulluk Hakkı” üzerinde böyle oynama yapmasalardı Hazreti
İbrahim’in kurban etmek istediği oğlunun Hazreti İsmail olduğunu (Kur’an-ı
Kerim’in anlatımından da açıkça anlaşılmaktadır, Saffat Suresi (37) :100 – 112)
ve O’nun soyundan gelen Hazreti Muhammed’in nübüvvetini kabul etmiş
olacaklardı. Ama Yahudiler, Allah’a ve O’nun kendilerine yol göstermek için
gönderdiği peygamberlere iftira etmek pahasına tahrifatta bulunmuşlardır. (İlk
oğulluk hakkı hususunda, Üniteryen Hıristiyan iken Müslüman olan Prof. Dr.
Abdülahad Davud’un “Tevrat ve İncil’e göre Hazreti Muhammed” isimli eserinde
çarpıcı açıklamalar bulunmaktadır.)
Kur’an-ı Kerim’de “İlk Oğulluk Hakkı” uygulaması olmadığı gibi,
Müslümanların da, peygamberler arasında (onların nübüvvetine inanmak açısından)
hiçbir ayırım yapmadığı, dolayısıyla bu tür oynamalara tenezzül etmediği bir
gerçektir. Aksine Hazreti Yakup a.s gibi büyük bir peygambere böylesine bir
hile isnadı Müslümanları da incitmektedir.
[26] Tekvin / Yaratılış : 25
/ 21 – 26 ayrıca bakınız : Malaki : 1 / 2 – 3
[27]Tekvin / Yaratılış : 25
/ 31 – 34 ayrıca bakınız : İbranilere Mektup: 12 / 16 – 17
[28]Tekvin / Yaratılış : 27
/ 1 – 40 kısaltılarak alınmıştır.
[29] Tekvin / Yaratılış : 28
/ 9
[30]Tekvin /Yaratılış : 36 / 1 – 3
[31]Tekvin / Yaratılış : 26
/ 34 – 35
NOT: İsmail’in kızının adının Malahat mı Besamat mı olduğu
ve Besamat’ın, İsmail’in kızı mı Elon’un kızı mı olduğu anlaşılamamaktadır.
[32]Tekvin / Yaratılış : 37 / 28
[33]Tekvin / Yaratılış : 37 / 36
[34] Çıkış / Mısır’dan Çıkış
: 2 / 16 – 21 (kısaltılarak alınmıştır)
[35]Çıkış / Mısır’dan Çıkış : 3 / 1
(Sayılar / Çölde Sayım : 10 / 29’da “Reuel oğlu Hoab” diye üçüncü bir isim daha geçmektedir.
[36] Çıkış /
Mısır’dan Çıkış : 6 / 20
[37] Levililer : 18
/ 12
[38]Çıkış /Mısır’dan Çıkış Kitabında
Musa’nın Rab’den “Lütfen bana izzetini / görkemini göster” şeklinde bir istekte
bulunduğu, buna karşılık da “yüzümü
görmene izin veremem, çünkü insan beni görüp de yaşayamaz… ben geçinceye kadar
elimle seni örteceğim ve elimi kaldıracağım ve arkamı / sırtımı göreceksin;
fakat yüzüm görülmeyecek” cevabı verildiği ifade edilmektedir. (33 / 10 –
23) Kur’an-ı Kerim’de ise bu durum
farklı bir şekilde ve şöyle anlatılmaktadır: “Musa, belirlediğimiz zamanda
gelip Rabbi ona konuşunca, ‘Rabbim! Bana kendini göster, sana bakayım’ dedi. O,
‘Sen beni göremezsin; ama, Dağ’a bak, eğer o yerinde durursa, sen de beni
görebilirsin’ dedi. Rabbi, Dağ’a kendini gösterince, onu yerle bir etti ve Musa
bir çığlık atarak yıldırımla çarpılmış gibi, baygın düştü. Ayılınca, ‘Arılık
sana! Sana tövbe ettim ve ben inananların ilkiyim’ dedi.” (A’raf Suresi (7) :
143)
[39] Çıkış / Mısır’dan Çıkış
: 33 / 11
[40] Çıkış / Mısır’dan Çıkış : 33 /20
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder